En annorlunda dag...

Min kollega ringde och väckte mig imorse, underförstådda meddelanden om att väglaget kanske inte var det bästa.
 
"Fint" tänkte jag, som haft mardrömmar stora delar av natten.
Klev upp, jahapp, 2 plusgrader...kikar ut, jahapp, Regn!
Var ändå sjukt peppad på att jobba, så jag klädde mig, gick ut med hundarna och brassade iväg på jobbet. Ääh, detta var ju inte så farligt, tänkte jag, med mina flång-nya Hakka 8or, när jag kliver ur bilen kl 03.25 på garaget.
På garaget var det folk, men inte ute på planen vid bilarna, utan i fikarummet.
"Är det lönt att ge sig iväg på detta väglag?"
Då börjar verkligheten komma ikapp...hmm...regn på isiga vägar...Brukar INTE bli kul!
Sätter mig med sällskapet och samtalet pendlar mellan gamla rövarhistorier och konstaerande om att det fortfarande regnar. Går ut och konstaterar igen att Det ÄR halt ute.
Efter ett par koppar kaffe blir slutsatsen...vi åker hem igen.
 
Så, nu är jag då hemma, har strukit och hängt tvätt.
Tänkte åka ut på garaget sedan och byta några lampor som svartnade för mig igår. Kanske kranen får lite fett i lederna också...
 
Senare idag ska bilen och släpvagnen besiktigas.
Haha, i helgen försökte vi oss på att byta ett trasigt parkeringsljus på bilen, men det gick Inte!(?)
Så, då var det bara att boka in skiten på verkstad då...så igår var den inne på verkstaden, för att byta en sketen lampa, hihi, vi kände oss i alla fall inte helt värdelösa när det visade sig att t.o.m. verkstaden hade stora bekymmer att byta den! 
Alltså jag menar Hallå!? En lampa! Den ska ta Fem minuter att byta! Det ska vara piece of cake! Men Nä, inte på nyare bilar, då är det ett rent helve*e! 
 
Nu börjar det ljusna....det innebär - lampfix på lastbilen...hoppas någon är på garaget så jag kan få assistans med att ta mig upp till ljusbågen på taket, för där är såklart en av laporna trasig. Turligt nog sitter de andra två lite bättre till.
 
Lev å må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0